srijeda, 26. rujna 2012.

Sándor Márai - Rastava u Budimu

Sándor Márai - Rastava u Budimu


Ona me je voljela, nema smisla zamišljati nešto drugo. No bila je vezana za tebe. Čovjek u pravilu ne povjeruje u takve stvari. Nisam ni ja ... možda još ni sada ne vjerujem. Zato sam tu. Nema nikakva praktičnog značenja, naime, Anna je mrtva ... da, ubio sam je. Znaš, te mi je noći rekla da te je srela prije deset godina i da je taj susret na nju djelovao kao da su se otvorili nebo i zemlja, jer to što se tada zbilo bio je taj susret ... To podsjeća na zapovjedne riječi. Na to se ne može oglušiti, to se ne može pogrešno razumjeti. Ona je vjerovala, a te mi je noći to i rekla, da si i ti morao čuti tu zapovjednu riječ. Nije moguće da je netko prečuje jer je glasnija od udarca groma; čovjek ne može biti toliko gluh da produži dalje a da to ne opazi, da ostane ravodušan dok mu zapovijed odzvanja u ušima. Takav se susret dogada jedanput u životu. Medutim, kao što znaš, život poslije ... kao i taj drugi čovjek ... katkada produži svojim putem. Nema objašnjenja. Nitko nije kriv. Život teče dalje, zapovijed koja se ne može prečuti već je utihnula ...

Nema komentara:

Objavi komentar